#

100 syytä matkailla kotimaassa

Kuva:Tekstiilistä tehdyt hahmot ovat ilahduttaneet Uudessakaupungissa kahtena kesänä. Menneenä kesänä teemana oli Uudenkaupungin ammatit. Mitähän tälle ihmispellolle ilmestyy ensi kesänä?


Suomen matkailualueiden, matkailuyritysten ja Suoman 100 syytä matkailla kotimaassa – kampanja alkoi vuonna 2017. Hankkeessa esiteltiin kuvin ja sanoin houkuttelevia matkailukohteita Suomessa ja markkinoinnissa käytettiin useita kanavia printistä nettiin. Hankkeen nettisivuilla esiteltiin vierailupaikkoja kohdekortteina.

Vuonna 2018 kampanja uusittiin ja vipinä lisääntyi merkittävästi. Suoman julkaiseman raportin mukaan kohdekortteja luettiin liki 900 000 kertaa eli kolme kertaa enemmän kuin vuotta aiemmin.

Verkkosivujen kävijämäärä kaksinkertaistui 200 000 kävijään. Lisäksi kampanjan verkko-osoitteen sisällä sivuja
avattiin kolme kertaa enemmän.

100 syytä – kampanja näkyi vuoden aikana hyvin myös sosiaalisessa mediassa ja bannereina useilla nettisivuilla. Matkabloggaajat poimivat kotimaan kohteita esittelyyn kiitettävästi.